مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 97
نوشته شده توسط : تله مشاور

مدراک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۹۷ یکی از سوالاتی است که اکثر داوطلبان کنکور سراسری ۹۷ با آن درگیر هستند. از آنجایی که شرکت در کنکور سراسری موضوع بسیار مهمی در زندگی تمامی دانش آموزان و داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری می باشد طبیعی است که دانستن مدارک لازم برای ثبت نام در کنکور سراسری ۹۷ از آن دست سوالات متداول اکثر داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری ۹۷ می باشد و بدیهی است که آگاهی داشتن و آماده کردن مدارک لازم برای شرکت در کنکور سراسری 97 روند ثبت نام داوطلبان را سهل تر و سریع تر می کند و طبعا از میزان نگرانی و اضطراب آنها هنگام ثبت نام کنکور سراسری ۹۷ کم می کند. در این مقاله به چگونگی آماده سازی این مدارک لازم برای گروه های مختلف داوطلبان پرداخته شده است.

 

برای مشاوره جهت اطلاع از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تله مشاور از طریق تلفن ثابت با شماره 9099071614 تماس بگیرید.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری 97

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری ۹۷ با توجه به دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۹۷ که پیش بینی می شود با سال های گذشته تفاوت چندانی نداشته باشد. شامل موارد زیر می باشد.

 

  1. مدرک دپیلم و پیش دانشگاهی

دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا گواهینامه دوره  پیش دانشگاهی که حداکثر تا تاریخ 31/6/97 اخذ شود و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) برای کلیه داوطلبان الزامی است و  همانطوری که می دانیم دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش که فاقد مدارک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می باشند حق ثبت نام در آزمون سال 97 را ندارند و برای ثبت نام در کنکور سراسری باید این دسته از داوطلبان مدرک پیش دانشگاهی یا فوق دپیلم را بگیرند تا بتوانند در کنکور سراسری ۹۷ ثبت نام کنند. اتباع غیر ایرانی برای شرکت در کنکور سراسری ملزم به دارا بودن دیپلم از مدارس جمهوری اسلامی ایران و یا مدارس بین المللی در داخل ایران هستند.

 

نکته : داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی ندارند اما مدرک فوق دیپلم( کاردانی ) دارند با توجه به قوانین سازمان سنجش می توانند در کنکور سراسری 97 شرکت نمایند و دارا بودن مدرک فوق دیپلم به جای مدرک پیش دانشگاهی کفایت می کند.

 

  1. عکس:

داوطلب ثبت نام در کنکور سراسری 97  باید یک قطعه عکس پرسنلی با مشخصات زیر را اسکن کند چرا که در هنگام ثبت نام به این عکس نیاز می باشد و در صورت وجود هر گونه اشکال در عکس در روز برگزاری آزمون برای آنها مشکل ساز می شود. عکس تمام رخ 4×3 یا 6×4 که متعلق به سال جاری باشد یعنی در سال 96 گرفته شده باشد. اندازه آن باید حداکثر  400×300 پیکسل و حداقل 300×200  پیکسل باشد و با فرمت JPG ذخیره شود. حجم فایل عکس نباید بیشتر از 70 کیلو بایت باشد. حتی الامکان عکس رنگی و دارای پس زمینه سفید باشد. تصویر داوطلب باید واضح و مشخص و فاقد اثر هرگونه مهر و منگنه و لکه باشد. داوطلبان توجه کنند که عکس اسکن شده از روی کارت های شناسایی مانند کارت ملی، شناسنامه و ... قابل قبول نیست و عکس داوطلبان خانم باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد. توجه کنید که اگر عکس متقاضی شرکت در کنکور سراسری 97 مشخصات بالا را نداشته باشد، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می گردد.

 

  1. دریافت کدهای سوابق تحصیلی

یکی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان کنکور سراسری 97  جمع آوری سوابق تحصیلی می باشد. که برای دریافت کدهای سوابق تحصیلی می توانند با مراجعه به سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق  تحصیلی آزمون ورود به دانشگاه ها به نشانی http://dipcode.medu.ir/ مراجعه کنند، تا کد سوابق تحصیلی  برای دیپلمه های سال 84 تا 95 با عنوان رشته های تحصیلی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی را دریافت نمایند.

 

کد سوابق تحصیلی آن دسته از داوطلبان ثبت نام کننده در کنکور سراسری 97 که  مدرک پیش دانشگاهی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی و هنر را از سال تحصیلی 91 تا 95 گرفته اند نیز باید به نشانی  http://dipcode.medu.ir/ مراجعه کنند،

 

آن دسته از داوطلبان که در حال حاضر دانش آموز پیش دانشگاهی اند و در خرداد ماه سال 97 فارغ التحصیلی می شوند در زمان ثبت نام نیازی به وارد کردن کد سوابق تحصیلی ندارند و در زمان دریافت کارت ورود باید به اطلاعیه پرینت کارت خود مراجعه نموده و از نحوه ثبت کد سوابق تحصیلی خود با خبر شوند.توجه داشته باشید  داوطلبانی که هم مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم و هم پیش دانشگاهی هستند از سامانه ذکر شده در بالا باید 2 کد سوابق تحصیلی دریافت کنند.

آن دسته از داوطلبانی هم که دیپلم خود را بر اساس نظام جدید از سال 84 تا سال 96 اخذ کرده و یا اخذ می کنند، در صورتی که اطلاعاتشان در بانک اطلاعاتی ارائه شده از سوی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته و یا ناقص بوده باشد باید با مراجعه به سایت http://dipcode.medu.ir/اطلاعات خودشان را تکمیل کنند  .  

 

  1. اطلاعات شخصی

بخشی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری 97 مربوط به اطلاعات شخصی داوطلبان می باشد که این اطلاعات شخصی شامل شماره شناسنامه ،  شماره سری و سریال شناسنامه، تاریخ تولد، شماره کد ملی، کدپستی (یک عدد10 رقمی) دقیق و ادرس دقیق پستی داطلب، منطقه شهرداری محل سکونت داوطلب ، داوطلب باید شماره تلفن ثابت با کد شهر خود را بداند.، معدل کل دوره پیش دانشگاهی داوطلب در صورت فارغ التحصیلی ، شرایط داوطلبان مرد برای شرکت در مورد آزمون سراسری 97 طبق اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی خواهد بود.

 

  1. کد دانش آموزی:

 دانستن کد دانش آموزی  برای داوطلبان نظام جدید که دیپلم خود را در یکی از سالهای 84 تا 96 دریافت کردند از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در کنکور 97 می باشد.  و برای داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را در یکی از سال های 91 تا 97 دریافت کردند و یا دریافت می کنند دانستن کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی ضروری می باشد؛ این کد بر روی کارنامه تحصیلی سالانه یا کارنامه فارغ التحصیلی دوره متوسطه و یا پیش دانشگاهی داوطلب درج شده است.

 

  1. کد مناطق و نواحی اخذ دیپلم:

کد 4 رقمی مربوط به منطقه یا ناحیه آموزش و پروزش محل اخذ دیپلم داوطلب دیپلمه سال 83 و قبل از آن در کادر باالای کارنامه فارغ التحصیلی آنها درج شده است. توجه داشته باشد در وارد نمودن کد مناطق و نواحی اخذ دیپلم در زمان ثبت نام حتما دقت کافی داشته باشید تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری نمایید.

 

  1. کد 12 رقمی ایثارگران:

چنانچه داوطلب کنکور سراسری 97  مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان سپاه پاسداران و یا نیروهای مسلح است لازم است به ستاد مشترک سپاه پاسداران و یا ستاد کل نیروهای مسلح مراجعه کند تا پس از تایید داوطلب، کد پیگیری 12 رقمی ایثارگران، به نواحی محل اعزام خود را دریافت کند.

 

تکمیل فرم های مهم به منظور استفاده از سهمیه ها در کنکور سراسری 97

 

داوطلب ثبت نام کنکور سراسری 97 که مشمول بهره مندی از سهمیه های رزمندگان، بهیاران هستند و یا جزء آن دسته از داوطلبان کم توان و یا ناتوان کنکور 97 هستند بایستی قبل از ثبت نام کنکور سراسری 97 یکسری فرم ها را پر کنند تا در هنگام ثبت نام کنکور دچار مشکل نشوند. در این قسمت به چگونگی دسترسی به این فرم ها برای داوطلبان کنکور 97 می پردازیم.

 

سهمیه رزمندگان

داوطلبان کنکور سراسری 97 که جزء رزمندگانی هستند که حداقل 6 ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه (از تاریخ 31/6/59 تا 31/6/67) در مناطق عملیاتی جبهه حضور داشته اند، لازم است که با مراجعه به سازمان بسیج مستضعفین و نیروهای مسلح ایران و یا وزارت جهاد کشاورزی فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان را تکمیل کرده و  کد رهگیری 12 رقمی خود را از واحد مربوطه دریافت کنند تا در زمان ثبت نام کنکور 97 آن را در محل در نظر گرفته شده در تقاضانامه وارد کنند. توجه شود که کد رهگیری 12 رقمی سازمان بسیج مستضعفین و یا نیروهای مسلح در هر سال متفاوت است بنابراین ضروری است که داوطلبان کنکور 97 متقاضی  استفاده از سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری در هر سال نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام کنند. و پرسنل کادر ثابت، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که علاوه بر میزان موظفی از تاریخ 1/6/59 تا 31/6/67 حداقل 6 ماه پیوسته و یا 9 ماه ناپیوسته در عملیات بصورت داوطلبانه در خطوط مقدم حضور داشته اند با تائید بالاترین مقام هر یک از نیروهای مسلح می توانند به سازمان مربوطه مراجعه و نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام کنند و کد رهگیری 12 خود را دریافت کنند.

 

داوطلبان کنکور 97 متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان " آجا" (ستاد ارتش جمهوری اسلانی ایران) لازم است برای دریافت کد رهگیری 12 رقمی خود به سایت http://aja.ir//  مراجعه کنند.

 

سهمیه بهیاران

آن دسته از داوطلبان کنکور 97 که جزء بهیاران می باشند و متقاضی ورود به رشته پرستاری هستند و دارای دیپلم نظام قدیم و یا نظام جدید (کاردانش) مورد تائید وزارت آموزش و پرورش اند با تهیه گواهی لازم از سازمان مربوطه و نگهداری آن نزد خود می توانند از سهمیه بهیاران استفاده کنند البته مشروط به اینکه سه سال سابقه خدمت بعنوان "بهیار" را در استان محل خدمت خود داشته باشند.

 

داوطلبان کم و توان و ناتوان جسمی

داوطلبان کنکور سراسری 97 که نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا و معلول جسمی و حرکتی هستند و یا جانباز می باشند، باید فرم مخصوص معلولین را با مراجعه به سازمان بهزیستی و یا بنیاد شهید و امور ایثارگران محل اقامت خود دریافت کنند چون باید در هنگام ثبت نام کنکور سراسری 97 نسبت به بارگذاری آن فرم  اقدام کنند.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 97 در رشته های تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی

مدارک لازم برای آن دسته از داوطلبان ثبت نام کنکور سراسری 97 که متقاضی شرکت در رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی هستند به قرار زیر است البته لازم به ذکر است که این داوطلبان کنکور سراسری در ابتدا باید به شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه های قید شده در بالا توجه کنند.

 

  1. مدارک لازم ثبت نام کنکور سراسری 97 ویژه داوطلبان شاغل

داوطلبان ثبت نام کنکور 97 که شاغل رسمی- پیمانی آموزش و پروش هستند باید حکم کارگزینی رسمی یا پیمانی آموزش و پرورش را در مان ثبت نام کنکور 97 داشته باشند. و با مراجعه به کارگزینی اداره آموزش و پرورش محل خدمت، فرم موافقت با ادامه تحصیل فرهنگیان ویژه شاغلین رسمی و پیمانی خود را دریافت کنند.

 

  1. مدارک لازم ثبت نام کنکور سراسری  97 ویژه داوطلبان آزاد

مدارک لازم ثبت نام کنکور 97 برای داوطلبینی که متقاضی پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هستند، همانند سنوات قبل در صورت اخذ مجوزهای قانونی، با درج شرایط و ضوابط اختصاصی صورت می گیرد و لذا داوطلبان متقاضی بایستی طبق شرایط درج شده در دفترچه راهنما اقدام کنند.

 

در کل داوطلبان کنکور سراسری 97  که علاقه مند به رشته های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران هستند، اطلاع رسانی در صورت اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش برای پذیرش دانشجو در این دانشگاه ها در زمان پرینت کارت شرکت در کنکور سراسری و یا در زمان انتخاب رشته صورت می گیرد.

 

پذیرش دانشجو در برخی از دانشگاه ها

در پایان توجه آن دسته از داوطلبان ثبت نام کنکور 97 که متقاضی پذیرش در دانشگاه هایی چون اطلاعات و امنیت ملی (وابسته به وزارت اطلاعات)، علوم انتظامی امین (وابسته به نیروی انتظامی)، امام صادق، علوم پزشکی بقیه ا... و علوم قضایی و خدمات اداری (دادگستری) که با شرایط خاص به پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری اقدام می کنند هستند را باید به این نکته جلب کرد که برای آگاهی از شرایط و همچنین نحوه ثبت نام برای شرکت در گزینش رشته های تحصیلی این دانشگاه ها به سایت اینترنتی مربوط به نشانی های زیر مراجعه کنند.

 

برای مشاوره جهت اطلاع از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تله مشاور از طریق تلفن ثابت با شماره 9099071614 تماس بگیرید.

 

منبع: مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 97

مشاوره تحصیلی تله مشاور





:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام کنکور سراسری 97 , ثبت نام کنکور ۹۷ , ثبت نام کنکور سراسری ۹۷ , مدارک لازم برای ثبت نام کنکور , مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۹۷ ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: